fredag, maj 19, 2006

Are you in my blood?

David Fridlund skriver texter om sin bortgångne mamma igen och hittar det där magiska som gjorde For all happy endings (där nästan alla låtar handlade om hans mor) till en av mina absoluta favoritskivor. Visst har David & the Citizens (och för all del David solo) gjort massor av bra låtar efter det men de har inte riktigt nått upp till debutalbumets höjder.

Öppningsspåret på den nya EPn är dock där. Redan under första genomlyssningen blev jag kär i låten och nu har jag kört den på repeat så många gånger att jag knappt kan minnas några andra låtar, och den är fortfarande lika fantastisk.

and ever since you left the earthly life,
I keep my eyes open for signs
to see if you ended up in a good place
and ever since you left the earthly life,
I keep your picture on the piano
and my dreams are always open for you
so come on over!

(Övriga fyra låtar på skivan är också bra)

Lyssna på Are you in my blood?

1 Comments:

At 16 juni, 2006 12:02, Anonymous Anonym said...

Ha, nu har jag hittat dig!

 

Skicka en kommentar

<< Home